Welkom/welcome

Leuk dat je even langskomt. Ik schrijf hier voornamelijk over mijn quilts en wat daarmee samenhangt.
Thanks for stopping by. I write mainly about my quilts and other quilty stuff.
For my non-Dutch readers: please use the "translate this page" option.

January 6, 2014

Celtic Solstice

Zo ver was ik op Nieuwjaarsdag, een paar blokken op de muur geprikt om kijken hoe het zou worden.
reveal
Inmiddels zijn alle sterblokken klaar
sterblokken2_60kb
en ben ik bezig om de andere blokken te maken.
birthdaygirl bocks_60kb
Omdat ik de kleine versie geen handig formaat vind, denk ik dat ik er nog een rij aan zet. Dan wordt hij 79 x 88” en is hij langwerpig, wat ik een handiger formaat vind.

Maar als ik er nog 2 rijen aan zet, dan is hij op bedformaat, niet echt ruim, maar het kan wel. Misschien een iet bredere rand er omheen?!
Ik had wel gezegd dat ik geen grote bedquilts meer zou maken omdat mijn handen dit niet meer fijn vinden om te quilten, maar deze quilt is mooi genoeg om tóch nog een grote quilt te maken. Dan doe ik maar wat langer over het quilten.

Ik heb dan wel 32 sterblokken nodig, en die zijn al klaar. Ik had al meer blokken gemaakt omdat ik al wist hem groter zou maken.Of ik ook  genoeg andere blokken heb moet nog blijken. Ik heb wel meer gemaakt, maar weet niet meer precies hoeveel.

Ik ga er nog maar een nachtje over slapen.

2 comments:

  1. Beautiful! I look forward to seeing your completed quilt. Sleep on it now so you can sleep under it later.

    ReplyDelete
  2. I love your version....looks like a tiled floor just like Bonnie was trying to achieve. Yours is beautiful.

    ReplyDelete